piątek, 1 sierpnia 2014

Frombork


Frombork miasto położone na historycznej Warmii nad Zalewem Wiślanym .


Na pierwszej pocztówce widok na Wzgórze Katedralne. Szczerze mówiąc to myślałam, że jest to zamek , a doczytałam ,że jest to zespół katedralny wraz z umocnieniami obronnym. Poniżej widać Port.


Mikołaj Kopernik pracował tu w latach 1510-1543 (z czteroletnia przerwą). We Fromborku znajduję się Muzeum Mikołaja Kopernika. 


Na ostatniej pocztówce widać Bazylikę archikatedralną Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny i św. Andrzeja Apostoła. 

***
Przypominam , dziś do 23.59 można zgłaszam się do Candy ! :) 
Jutro już wyniki ! Zapraszam ! ;)


5 komentarzy:

  1. Trzecia pocztówka jest prześliczna! Ja nie posiadam żadnej polskiej miejscowości na literę F...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce są tylko dwa miasta na literę F.
      Frombork i Frampol w województwie lubelskim.
      Jest jeszcze pod Warszawą miejscowość Falenty, kiedyś była samodzielna gminą a teraz jest w gminie Raszyn.

      Usuń
  2. Piękne pocztówki i miejsce :-) Niestety nigdy tu nie byłem...

    OdpowiedzUsuń
  3. O nie, Frombork przywłaszcza sobie naszego toruńskiego astronoma! ;) Nie ukrywam, że na większości pocztówek, które wysyłam, piszę, że Toruń jest znany właśnie z Mikołaja Kopernika :)
    Ale piękne miasto i świetne widoki na pocztówkach. :) Nie przepadam za zwiedzaniem kościołów, katedr itp., ale ten zespół katedralny prezentuje się po prostu wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olsztyn też sobie rości prawa do Mikołaja Kopernika :-) To tutaj prowadził obserwacje astronomiczne i prace nad słynnym dziełem "De revolutionibus"...

      Usuń