niedziela, 11 stycznia 2015

Szklarska Poręba

Szklarska Poręba jest to miasto w województwie dolnośląskim, które położone jest dolinie rzeki Kamiennej i jej dopływów Kamieńczyka i Szklarki. Oglądaliście "Opowieści z Narnii : Książę Kaspian"? Zdjęcia do filmu powstały również w Polsce nad wodospadem Kamieńczyka! 
Pocztówkę dostałam od Uli  :) 

W Szklarskiej Porębie znajduję się wiele atrakcji jak na przykład: park liniowy, dinopark, park rozrywi i mnóstwo miejsc do zwiedzania Czerwona Jama, Krzywe Baszty, Chybotek, Krąg 2000 Azyl Żelaznych Ludzi, Ogród Rzeźb, Młyn Świętego Łukasza i Żelazny Koń. Dzięki odpowiedniemu śnieżnemu klimatowi odbywają się zawody narciarstwa zjazdowego i psie zaprzęgi. Ciekawą imprezą są Śniegolepy, podczas której 12 drużyn w ciągu 4 godzin tworzą śnieżne figury. 
Poniżej filmik przedstawiający te zawody! Przepiękne rzeźby :) 

8 komentarzy:

  1. W pierwszej części "Opwieści z Narnii" także była scena nagrywana w Polsce - co biegli po zamarzniętym jeziorze i później spotkali Mikołaja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna pocztówka! Przy okazji zapraszam do mnie na mojego nowego bloga :)
    http://hibbibi-postcards.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wiedziałam ani o "Narnii", ani o śniegolepach! chociaż wcześniej słyszałam, że Narnia była kręcona w Polsce, ale nie wiedziałam dokładnie, w którym miejscu, teraz już wszystko jasne.
    w Szklarskiej Porębie kiedyś byłam, ale nie za wiele pamiętam. :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna okolica na tej pocztówce:) Nie wiedziałem, że tutaj kręcono zdjęcia do tak sławnego filmu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładna, żywa pocztówka :) Jak dla mnie to im więcej na danej pocztówce, tym lepiej !

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne miejsce! Jedno z takich "must see" :)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo nawet nie zdawałam sobie z tego sprawy! Byłam w Szklarskiej Porębie i bardzo podobały mi się wodospady oraz Zakręt Śmierci ;)

    OdpowiedzUsuń