wtorek, 13 października 2015

Ach jo!

Krecik został stworzony w 1957 roku przez Zdeněka Milera. Ta bajka powstała w Czechach i w oryginale nazywa się Krtek. Nawet z tym animowanym filmem wiąże się legenda. Twórca nie chciał, aby postacią jego bajki było popularne stworzenie Disney'a, jak pies czy kot. Udał się do lasu na poszukiwania swojego bohatera. Po bez owocnych poszukiwaniach wychodząc z lasu potknął się o kopiec kreta. Zdeněk Miler przerobił kreta na bardzo sympatyczne zwierzątko i tak powstał wała jego bajka. Na początku miał być to tylko film edukacyjny o produkcji tkaniny, a po sukcesie został stworzony serial i wychodzi do tej pory.  

Uwielbiałam tą bajkę w dzieciństwie! W sumie nie pamiętam jakiegoś ulubionego odcinka z nim, ale zakochana jestem w jego "Ach jo"! Karteczkę dostałam od Andrea z Czech w ramach wymiany facebook'owej! 
Thank you, Andrea ! 

***
Do końca jutrzejszego dnia możecie zgłaszać się do pocztówkowej wymianki!
Zapraszam :)
v

7 komentarzy:

  1. Ach jo! Jak byłam mała to uwielbiałam jak mój wujek to mówił - miał wtedy identyczny ton jak krecik i za to go uwielbiałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też lubiłam Krecika, ale nie była to moja najulubieńsza bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam Krecika z wczesnego dzieciństwa i cieszyło mnie to,że oprócz "ach jo" nic nie mówili. Bardzo lubiłem oglądać, szczególnie jak krecik jeździł samochodem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Krecik był super bajką mojego dzieciństwa! Jejku, pamiętam jak bardzo lubiłam go oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Krecika i pocztówki z Krecikiem! :) Mam tylko jedną ale jest zupełnie inna niż Twoja ;)

    OdpowiedzUsuń